Do niedawna wszyscy się trochę nabijaliśmy z tych doświadczeń rynku chińskiego z branży automotive, choć nieliczni wskazywali, że większość podzespołów i tak jest już robionych w chinach. Co więcej chińczycy dość sprawnie stawali się współwłaścicielami kolejnych marek. Przyszła pandemia, inne problemu i teraz nagle jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki budzimy się w czasach, gdy BYD ustanawia nowy standard w transporcie morskim. W jaki sposób producent auto może to zrobić? Np. dzięki wprowadzeniu na rynek największego na świecie transportowca produkowanych przez siebie samochodów. Nie robi tego, żeby komuś zaimponować, a raczej by zalać świat swoimi produktami. Bo logistyka to najistotniejsza część każdego biznesowego sukcesu.
BYD wprowadziło do użytku największy na świecie statek typu roll-on/roll-off (ro-ro), przeznaczony specjalnie do przewozu pojazdów. Ten kolosalny statek, nazwany BYD Shenzhen, ustanowił nowy punkt odniesienia w branży żeglugowej dzięki swojej imponującej zdolności do transportu do 9,200 pojazdów jednocześnie. Ta liczba przewyższa poprzedni rekord, który należał do statków klasy Höegh Aurora, mogących pomieścić 9,100 samochodów. BYD Shenzhen charakteryzuje się rozległą strukturą z 16 pokładami, optymalizując przestrzeń i efektywność transportu pojazdów. To uruchomienie nie jest tylko istotne dla BYD, ale ma znaczący wpływ na resztę branży motoryzacyjnej i żeglugowej gdyż umacnia tylko trend polegający na tworzeniu większych i bardziej efektywnych w przewozie statków.
Wprowadzenie BYD Shenzhen na wody ma na celu znaczące zwiększenie możliwości logistycznych BYD. Na dziś to co ogranicza chińską ekspansje jest odległość geograficzna od miejsc gdzie zasobny portfel będzie w stanie sobie na ich produkty pozwolić. Chińczycy od lat pracują nad rozwojem swoich możliwości logistycznych, dzięki czemu już stali się krajem z największą flotą statków handlowych. Bardziej efektywna dystrybucja pojazdów na całym świecie to kluczowy element sukcesu. Jest to zresztą też szczególnie istotne aby sprostać tempu globalnej sprzedaży pojazdów. BYD stał się niestety marką dość popularną.
Nie można też zapomnieć o innym ważnym aspekcie tego newsa. Uruchomienie tak ogromnego statku pokazuje postęp technologiczny i inżynierskie osiągnięcia w branży morskiej jakie wydarzyły się w Chinach w ciągu ostatnich 20 lat. Chińczycy kładą ciągły nacisk na innowacje w projektowaniu i funkcjonalności statków, a BYD Shenzhen ma w założeniach nie tylko stać się kluczowym elementem w operacjach żeglugowych BYD, ale wpłynąć też na przyszłe projekty statków ładunkowych w branży.
Źródło: Marine Insight
Tłumaczenie: własne